logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۴
[ شناسه خبر : ۳۴۲۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر ستاد اقامه نماز استان زنجان:

اجلاس سراسری نماز با حضور رئیس جمهور در استان زنجان برگزار می‌شود

اجلاس-سراسری-نماز-با-حضور-رئیس-جمهور-در-استان-زنجان برگزار-می‌شود
مدیر ستاد اقامه نماز استان زنجان گفت: سی‌امین اجلاس سراسری نماز به میزبانی استان زنجان در نیمه اول دی‌ماه با حضور رئیس‌جمهور برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام علی یوسفی امروز(سه‌شنبه 21 آذرماه) در جلسه شورای اداری شهرستان ابهر گفت: ترویج نماز یکی از نشانه‌های مومنین راستین است و ضرورت فرهنگ‌سازی و ترویج اقامه نماز و فراهم‌کردن زمینه‌های برپا داشتن این فریضه الهی یک وظیفه دینی است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: ما به عنوان افرادی که در جمهوری اسلامی دارای مسئولیت هستیم و در هر بستری که فعالیت داریم، باید برای ترویج نماز تلاش کنیم، وظیفه شرعی و ذاتی ما است فرقی نمی‌کند در چه دستگاه و جایگاهی هستیم، باید تلاش خود را بکار بگیریم.

حجت‌الاسلام یوسفی خاطرنشان کرد: امسال بحمدالله اجلاس سراسری نماز در استان زنجان نیمه اول دی ماه در زنجان با حضور رئیس جمهور، مسئولین مربوطه برگزار خواهد شد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان زنجان با تاکید بر اینکه رئیس ستاد استانی اجلاس بر عهده استاندار بوده است، گفت: این اجلاس از کمیته‌های مختلف از جمله کمیته فرهنگی و فوق برنامه، پشتیبانی و آماده‌سازی فضای اجلاس، علمی، کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی و سایر موارد تشکیل شده است.

این مسئول با بیان اینکه مخاطب این اجلاس خود مسئولین هستند، گفت: در این جلسه مسئولین باید در خصوص اقداماتی که در خصوص نماز انجام داده شده گزارش ارائه کنند، سعی ما بر این است که این اجلاس‌ها در شهرستان‌ها نیز به طور جدی انجام شود.

حجت‌الاسلام یوسفی تصریح کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر تقویت نماز نسل نو، امسال هم موضوع اجلاس «نماز نسل نو» با تکیه بر نقش مسجد، مدرسه و دانشگاه است، بنابراین آینده این مملکت در دست دانش‌آموزان است و برای حفظ تشیع و اسلام باید نماز تقویت شود و ۹۵ درصد برنامه متناسب به نسل نو، دانش‌آموزان، خانواده، معلمان است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش شهرستان‌ها نیز در زمینه ترویج نماز فعال‌تر باشند، گفت: درخواست ما این است که از روحانیون در اقامه نماز جماعت استفاده شود، شرایط برگزاری نماز در مدارس وضعیت مناسبی ندارد، باید برای شرایط نمازخانه‌ها در مدارس تدبیری اندیشیده شود و باید زنگ نماز در مدارس به صدا درآید و معلمان نیز با شنیدن این زنگ همراه دانش‌آموزان در نماز جماعت حضور داشته باشند.

این مسئول افزود: در مساجد نیز امام‌محور بودن مورد توجه هیأت امنا قرار بگیرد و این کار باعث انگیزه به روحانیون جوان و حضور بیشتر جوانان و دانش‌آموزان در مساجد خواهد شد، بنابراین جایگاه امام باید در مساجد تقویت شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر